Saját tudatlanságuktól védené a betegeket a kormány
Műhibaperek helyett az orvos és a beteg közötti hatékonyabb kommunikációval javítana az egészségügyi ellátáson, és visszaszorítaná a betegek panaszait a kormány. A feladatot egy új, a terv szerint idén év végéig létrejövő betegjogi központ látja majd el. Az átalakításnak vesztesei is vannak: a betegek panaszait vizsgáló jogvédők munkaidejét és fizetését harmadával csökkentik.
Egy júniusi kormányhatározat értelmében 2012. január 1-jén áll fel a betegjogvédelmi és betegdokumentációs feladatokat ellátó új hivatal, az Országos Betegjogi és Dokumentációs Központ (OBDK). A tervekről egyelőre kevés konkrétumot lehet tudni, a központ felállítását előíró Semmelweis-terv szerint az átalakítással az a célja a kormánynak, hogy hatékonyabbá tegye az orvosok és a betegek közötti kommunikációt, csökkentse a műhibaperek költségét, és hatékonyabban dolgozza fel a kórházi kórlapokat.
A központ előkészítésével megbízott főtanácsadó, Mogyorósi Dorottya az [origo]-nak azt mondta, az intézmény létrehozását az indokolta, hogy a betegek érdekérvényesítő lehetőségei - mint a panaszok kezelése vagy a kórházi dokumentáció kérdése - töredezettek, néhol hiányosak. Ezekre a feladatokra az elmúlt húsz évben egységes hivatal nem jött létre, "a kormány ezzel a döntésével tehát olyan hiányt pótol, amely a betegjogvédelemben régóta fennáll" - tette hozzá.
(forrás: Origo)
Legfrissebb hozzászólások
-
Egészségügyi-szociális ápolás minőségi gondjai
2015-07-08 | Ibolya
Tisztelt Kollégák! Minőségügyi szakmérnök szakra járok ... -
Minőség jelentősége a védőnői munkában
2011-04-04 | Martyin Mihályné
Tisztelt Szerkesztők! Örömel, érdeklődéssel és nagy-nagy várakozással ... -
Minőség jelentősége a védőnői munkában
2011-01-26 | kovacs.ilka
Integrált MIR bevezetésére készülünk, ezért regisztráltam ...